Tko administrativno – tehničko osoblje (ne)zastupa i do kada više ovako!?

Ministarstvo znanosti i obrazovanja je u utorak, 15 studenog 2016,. s predstavnicima reprezentativnih sindikata obrazovanja održalo sastanak o aktualnim i zajedničkim temama. Neke od teme, između ostalih, bile su i pregovori oko granskih kolektivnih ugovora, napredovanju nastavnika, problemu zbrinjavanja tehnoloških viškova, rješavanja položaja pomoćnika u nastavi i sl. U međuvremenu je otvoreno i savjetovanje Ministarstva znanosti i obrazovanja o Nacrtu prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Pojedini sindikati predlažu, naravno, za nastavnike ukidanje produžene nastave tijekom mjeseca lipnja jer im to nije plaćeno, i rade „besplatno“.

Uz sve navedeno, ovih dana smo obavili niz razgovora s relevantnim ljudima drugih sindikata te sindikata koji predstavljaju radnike za stolom s Vladom.

Svi u Sindikatu ATOS s pravom se pitamo tko to zastupa interese administrativno – tehničkog osoblja, a možemo bolje reći da ne zastupa, pred Vladom RH i zna li uopće Vlada probleme administrativno – tehničkog osoblja. Sigurni smo da zna probleme nastavnika!

Ne možemo se oteti dojmu i beskrupuloznosti pojedinaca koje uopće ne zanima to :

  • što su administrativno – tehničkom osoblju od 2014. godine smanjeni i nikada vraćeni početni koeficijenti, a u isto vrijeme su nastavnom osoblju porasli koeficijenti,
  • što je administrativnom osoblju zadnjih 5 godina natrpana hrpa posla i vodimo raznorazne evidencije koje prije nisu postojale (Registar zaposlenih, COP, e- matica, evidencija radnika…) i postali smo povjerenici za sve i svašta osim onih funkcija za koje se umanjuje norma (koje su najčešće preuzeli učitelji/nastavnici/profesori),
  • što voditelja računovodstva nema nigdje u Zakonu, a bez njih niti jedna ustanova ne može te su krucijalni dio odgojno – obrazovne ustanove,
  • što za administrativno – tehničko osoblje ne vrijede odredbe o prekovremenom radu i ne može nam se plaćati prekovremeni rad (stav predstavnika/predavača MZO), što predstavlja grubo kršenje članka 14. stavka 2. Ustava RH, a onda i ostalih odredbi zakona i kolektivnih ugovora,
  • što smo od svibnja 2014. diskriminirani u odnosu na nastavnike/profesore po pitanju plaće za istu stručnu spremu prema Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama,
  • što tajnici, voditelji računovodstva, administrativni i računovodstveni radnici te ostali radnici na administrativno tehničkim poslovima ne mogu polagati stručni/pravosudni ispit (ne možemo dobiti ni slobodan dan, možemo dobiti jedino neplaćeni dopust), a trebali bi znati odgovor na svako pitanje koje se pojedinci sjete te bi trebali (tajnici) biti sposobni zastupati ustanove prilikom sporova na sudu i provođenja ovrha,
  • što su nastavnici zaštićeni izravnim odredbama kolektivnih ugovora i cijela poglavlja su posvećena upravo njima, a svaki posao im je dodatno plaćen (mentorstvo, posebni uvjeti rada, članak 24. GKU za srednje škole – umanjenje radne obveze nastavnika i stručnih suradnika, članak 43. st. 2. „Nastavniku u radnom odnosu temeljem ugovora o radu na neodređeno puno radno vrijeme, iskazanom kao tehnološki višak, poslodavac kod koga iz gospodarskih tehnoloških i organizacijskih razloga prestaje potreba za zaposlenikom će osigurati mogućnost prekvalifikacije ili dokvalifikacije za srodno zanimanje…, cijelo poglavlje V. – zaštita profesionalnih prava nastavnika, poglavlje VII. GKU za osnovne škole – umanjenje radne obveze učitelja razredne i predmetne nastave…),
  • što je povjerenik za zaštitu na radu, ako čini nastavno osoblje, u povlaštenom položaju u odnosu na one koji istu funkciju obavljaju, ali su dio nenastavnog osoblja (nastavnom osoblju se umanjuje norma za navedenu funkciju i drugi nastavnik „odrađuje“ njegove sate, a ako te poslove obavlja npr. tajnik ustanove on ima pravo na umanjenje, ali nije jasno i riješeno kojih poslova će biti oslobođen i tko će ih obavljati, pa ti poslovi ostaju opet na tajnicima i moraju ih odraditi),
  • što postoji cijeli niz ostalih problema koji se odnosi na administrativno – tehničko osoblje, a nitko od reprezentativnih sindikata ne čini ništa da se situacija promjeni i poboljša položaj nas kao esencijalni segment poslovanja odgojno – obrazovne ustanove.

Pitamo se, što uopće može administrativno – tehničko osoblje očekivati od strane reprezentativnih Sindikata i Vlade RH u predstojećim novim pregovorima za sklapanje Temeljnog kolektivnog ugovora i granskih kolektivnih ugovora? Iskreno, jedno veliko ništa! To će nam pokazati i novi kolektivni ugovori za koje možemo očekivati nova prava i pogodnosti nastavnom osoblju, a mi ako prođemo…

Sindikat ATOS planira samostalno poduzeti niz aktivnosti. Polazište za većinu akcija biti će na sudovima jer u nadležno Ministarstvo odavno ne vjerujemo. Prekovremeni rad mora biti plaćen nenastavnom osoblju (administrativno osoblje, spremačice, kuhari i svi ostali) jednako kao i nastavnom te ćemo oko navedenog tražiti pokretanje inspekcijskih nadzora, a ovisno o rezultatima istih, i upravnih ali i radnih sporova. U svezi napredovanja tajnika, računovođa i ostali radnika od početka sljedeće godine planiramo provesti kampanju „Napredovanje svima, a ne samo njima“

Sindikat ATOS ima znanje i volju, a u narednom razdoblju pokazati će i snagu za nužne i cjelovite promjene koje će izravno osjetiti svi članovi Sindikata.

 

 

Sindikat administrativno - tehničkog osoblja u školama i učeničkim domovima © 2016 Frontier Theme