Vlada RH usvojila je te je 01.03.2024. stupila na snagu Uredba o nazivima radnih mjesta, uvjetima za raspored i koeficijentima za obračun plaće u javnim službama („Narodne novine“ br. 22/2024). Cijeli tekst Uredbe dostupan je ovdje.
Uredba je neznatno korigirana za pojedina radna mjesta u odnosu na ono što je ranije prezentirano.
Naziv radnog mjesta | Koeficijent | Platni razred | |
12.5.1. | Učitelj edukacijsko-rehabilitacijskog profila – izvrsni savjetnik | 2,76 | 10. |
12.5.2. | Odgajatelj – izvrsni savjetnik | 2,62 | 10. |
12.5.3. | Nastavnik – izvrsni savjetnik | 2,62 | 10. |
12.5.4. | Učitelj – izvrsni savjetnik | 2,62 | 10. |
12.5.5. | Stručni suradnik – izvrsni savjetnik | 2,62 | 10. |
12.5.6. | Učitelj edukacijsko-rehabilitacijskog profila – savjetnik | 2,51 | 10. |
12.5.7. | Strukovni učitelj 1 – izvrsni savjetnik | 2,38 | 9. |
12.5.8. | Odgajatelj – savjetnik | 2,38 | 9. |
12.5.9. | Nastavnik – savjetnik | 2,38 | 9. |
12.5.10. | Učitelj – savjetnik | 2,38 | 9. |
12.5.11. | Stručni suradnik – savjetnik | 2,38 | 9. |
12.5.12. | Učitelj edukacijsko-rehabilitacijskog profila – mentor | 2,28 | 8. |
12.5.13. | Strukovni učitelj 2 – izvrsni savjetnik | 2,18 | 8. |
12.5.14. | Strukovni učitelj 1 – savjetnik | 2,17 | 8. |
12.5.15. | Odgajatelj – mentor | 2,17 | 8. |
12.5.16. | Nastavnik – mentor | 2,17 | 8. |
12.5.17. | Učitelj – mentor | 2,17 | 8. |
12.5.18. | Stručni suradnik – mentor | 2,17 | 8. |
12.5.19. | Učitelj edukacijsko-rehabilitacijskog profila | 2,11 | 8. |
12.5.20. | Odgajatelj | 2,01 | 8. |
12.5.21. | Nastavnik | 2,01 | 8. |
12.5.22. | Učitelj | 2,01 | 8. |
12.5.23. | Stručni suradnik | 2,01 | 8. |
12.5.24. | Učitelj plesa | 2,01 | 8. |
12.5.25. | Tajnik školske ustanove 1 | 2,01 | 8. |
12.5.26. | Voditelj računovodstva u školi 1 | 2,01 | 8. |
12.5.27. | Strukovni učitelj 2 – savjetnik | 1,98 | 7. |
12.5.28. | Strukovni učitelj 1 – mentor | 1,98 | 7. |
12.5.29. | Strukovni učitelj 2 – mentor | 1,80 | 6. |
12.5.30. | Strukovni učitelj 1 | 1,80 | 6. |
12.5.31. | Učitelj – nastavnik – stručni suradnik – odgajatelj bez odgovarajuće vrste obrazovanja | 1,77 | 5. |
12.5.32. | Tajnik školske ustanove 2 | 1,77 | 5. |
12.5.33. | Voditelj računovodstva u školi 2 | 1,77 | 5. |
12.5.34. | Zdravstveni radnik prvostupnik u sustavu obrazovanja | 1,70 | 5. |
12.5.35. | Strukovni učitelj 2 | 1,64 | 4. |
12.5.36. | Suradnik u nastavi | 1,54 | 4. |
12.5.37. | Zdravstveni radnik u sustavu obrazovanja | 1,55 | 4. |
12.5.38. | Noćni pazitelj u učeničkom domu | 1,30 | 2. |
Ostala radna mjesta su:
Naziv radnog mjesta | Koeficijent | Platni razred | |
10.1.1. | Savjetnik ravnatelja uprave | 2,70 | 10. |
10.1.2. | Informatički specijalist | 2,65 | 10. |
10.1.3. | Pravni zastupnik s položenim pravosudnim ispitom | 2,40 | 9. |
10.1.4. | Specijalist za reviziju | 2,36 | 9. |
10.1.5. | Viši savjetnik 1 | 2,35 | 9. |
10.1.6. | Tajnik ustanove | 2,35 | 9. |
10.1.7. | Revizorski savjetnik | 2,25 | 8. |
10.1.8. | Informatički savjetnik | 2,25 | 8. |
10.1.9. | Pravni zastupnik bez položenog pravosudnog ispita | 2,15 | 8. |
10.1.10. | Viši savjetnik 2 | 2,10 | 8. |
10.1.11. | Savjetnik | 1,95 | 7. |
10.1.12. | Informatički suradnik | 1,95 | 7. |
10.1.13. | Suradnik | 1,80 | 6. |
10.1.14. | Viši informatičar | 1,80 | 6. |
10.1.15. | Viši referent | 1,70 | 5. |
10.1.16. | Informatički tehničar | 1,50 | 4. |
10.1.17. | Vatrogasni djelatnik | 1,43 | 3. |
10.1.18. | Kuhar – slastičar 1 | 1,43 | 3. |
10.1.19. | Referent | 1,43 | 3. |
10.1.20. | Stručni radnik na tehničkom održavanju | 1,39 | 3. |
10.1.21. | Kuhar – slastičar 2 | 1,30 | 2. |
10.1.22. | Vozač – dostavljač | 1,28 | 2. |
10.1.23. | Radnik III. vrste | 1,25 | 2. |
10.1.24. | Pomoćni radnik u sustavu s posebnim uvjetima rada | 1,15 | 1. |
10.1.25. | Čistač – spremač u sustavu s posebnim uvjetima rada | 1,15 | 1. |
10.1.26. | Čistač – spremač | 1,06 | 1. |
10.1.27. | Pomoćni radnik | 1,06 | 1. |
Činjenica je da plaće rastu, međutim, očekivao se veći rast koeficijenta od onoga što je u konačnici usvojeno. Uredba i njezino donošenje otišlo je u sasvim drugom smjeru od prvotnog načela jednak koeficijent za iste poslove i ista radna mjesta. Smatramo da su pojedine druge službe puno bolje prošle nego zaposlenici u sustavu obrazovanja, pretpostavljamo iz razloga što nas ima puno pa će to puno i koštati. Također, donijeti koeficijenti su i rezultat prezentiranja svoje službe od strane svakog pojedinog ministra. Tipični primjer je tajnik ustanove (2,35) i tajnik školske ustanove (2,01). Kada se uzme u obzir da administrativno – tehničko osoblje ostaje zacementirano na istom koeficijentu i nema mogućnosti profesionalnog napredovanja i ostvarivanja većeg koeficijenta, onda vidimo koliko je navedena grupacija loše prošla.
Ovako donijeta Uredba nije nepromjenjiva, moguće ju je promijeniti jednom odlukom Vlade RH isto kao što je i sada usvojena te je potreban kontinuirani pritisak svih aktera koji djeluju i mogu utjecati na promjene kako bi se ukazalo na nelogičnosti i sve poslove koje zaposlenici u obrazovanju obavljaju.
Treba istaknuti da problemi zaposlenika u obrazovanju ne predstavljaju samo koeficijenti, nego i uvjeti rada, prije svega tehničkog osoblja ali i administracije a za navedene promijene se tek trebamo svi zajedno izboriti.
Kao sindikat tražit ćemo sastanak isključivo s ministrom Radovanom Fuchsom na temu koeficijenata ali i promjena uvjeta rada (donošenje novih Pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno – tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u osnovnoj/srednjoj školi, a što je u nadležnosti ministra znanosti i obrazovanja). Podržavamo i pozdravljamo izražavanje nezadovoljstva i prosvjede pojedinih grupa i sindikata koji su organizirani i bit će organizirani u nastavku, a koji uzimaju u obzir probleme administrativno – tehničkog osoblja.